oktober 17, 2011

thai

"You speak thai?"
"No.."
"Why you not speak thai?"
"'Cause my boyfriend is too lazy to teach me!"

Så. Sagt och gjort. Idag anmälde jag mig till en språkkurs i thai på 19 veckor. Till att börja med. Det bästa är att skolan är godkänd av CSN så ska sluta läsa resten av mina kurser som skulle börjat i januari och läsa thai i stället. Känns som jag får mer ut av att läsa thai. Då märker jag ju hur jag förbättras och kan öva språket i "verkligheten". Nu läser jag ju bara i böcker, svarar på frågor osv.. Känns inte som jag lär mig supermycket nu direkt.

Planen är väl att läsa 19 veckor och sluta den 25:e maj, flyga hem den 29 maj och jobba på statoil i sommar och sen åka tillbaka och fortsätta läsa kursen. Ska prata med Helena bara om det är okej att jag jobbar i början denna sommar också, i stället för i slutet. Eller ska prata med Peter när han kommer ner så får han föra vidare det ;) Lättare att först förklara läget för honom och han berättar för Helena än att jag ska skriva ner allt i ett sms.

Ska bli sjukt kul att Peter och Martin kommer ner! Party på Phi Phi på nyår ska framförallt bli grymt :D Har dock inte bestämt mig för om jag ska berätta för Bom att Martin är mitt ex eller ej. Enligt Beer skulle han bli mindre glad.. kanske väldigt arg.. och en arg thai vill jag inte vara i närheten av :P Sen vill jag ju samtidigt inte ljuga eller undanhålla sanningen. Sen finns ju risken att när jag väl åkt till att Beer får för sig att berätta det för Bom då :P

Jaja.. Beer skulle nog inte göra det, han är skyldig mig för mkt efter att han hoppade på mig och tvångskysste mig och taffsade lite för mycket. Och när han innan försökte övertala mig gång på gång att kyssa honom. Shysst kompiiiiis.

1 kommentar:

Sanna sa...

Underbara planer! :D Lycka till med språket!

P.S Beer låter lite... Okontrollerbar. Hahaha ;)