september 10, 2010

fredag

Nu har jag varit förkyld i över en vecka och jag börjar bli riktigt trött på det. Speciellt trött är jag på den jäkla hostan.. snuvan är jag ju liksom så van vid ändå.

Har varit ledig idag och faktiskt gjort en hel del nytta. Åkte hem till pappa och lånade bilen direkt för att hämta mitt bankkort och laddare som jag visst råkade glömma på statoil igår. opps.
Sen så har jag rensat två sopsäckar med skor och väskor plus rensat massor av kläder som legat i förrådet på vinden. Hittade dessutom mitt paris-linne som jag undrat vart det tagit vägen någonstans.. och sen har jag tvättat allt också. känns bra.

Har fått lite dille på franska på senaste tiden. Tror det först och främst beror på att jag insett att franska inte är så fult som jag innan tyckt/trott, tack vare alors on danse med stromae :P
Sen kanske lite tack vare fransmannen. Haha.

Men jag har kommit fram till att det absolut bästa man kan göra när man blivit dumpad eller gjort slut med någon är att hitta en flirt. (Nu bevisat efter att ha funkat efter Alex (otrogna jävla skit som jag hatar av hela mitt hjärta) och nu efter Martin).
Kanske inte funkar direkt efteråt men några månader senare. Allt känns så mycket bättre och man inser att man faktiskt kan hitta någon annan, att man inte kommer deppa förevigt utan att man kan hitta en ny som är minst lika bra. Det kommer man ju inse tillslut ändå men en flirt liksom snabbar på processen lite.. och så får man lite roligt på köpet :P


Jaja. Nu ska jag laga lite kyckling med paneng curry. Mums!

1 kommentar:

Sophia sa...

SINGELLIVET FOR LIFE!
bara att joina mina singelnätter med vin och härligt sällskap.

(- haha, bra inställning, johan!)