januari 07, 2012

back home

Är tillbaka i Phuket nu vilket är väldigt skönt! Sova i min egna säng med min fina Bom! Medans jag varit ute och flängt har han hunnit med att börja på sitt nya jobb Two Chefs.. fast det verkar inte vara superroligt tyvärr. Eller det är säkert roligt men det är sjukt mycket jobb, stressigt osv. Han skulle jobba från 15-00 men de bytte typ direkt till ca 17-18 och fram tills alla gått hem. Kollade på klockan idag när Bom kom hem.. 03:40. Så nu kommer han väl sova hela dagen :P

Men han ska ge det en chans i allafall annars har hans gamla chef sagt att han ska försöka hitta ett nytt hotelljobb till honom. Ett hotelljobb där han jobbar 06-15 varje dag hade varit perfekt.. för mig i allafall ;) Är ju inte kul att spara pengar och åka ner hit igen när jag aldrig kommer att få se honom.. Ångrar lite nu faktiskt att jag ville att han skulle ta jobbet :P


... och idag är det 1 månad kvar tills jag åker hem..


Fin solnedgång i Ao Nang.

4 kommentarer:

Frida sa...

Vi har vart tillsammans i två år. Han var kompis med en av mina kompisar som är svensk och så parade hon ihop oss hehe.

Jag jobbar i en glasögonaffär i Ao Nang och så ska jag börja ta hand om en kompis son snart.
Jag har försökt plugga på distans faktiskt för att få lite pengar men har inte hittat några kurser som varit lite längre och 100% distans.

Du jobbar inte i Phuket?

Frida sa...

Ja det ar kul! Forra aret var jag har i nio manader utan att jobba eller gora nagot alls och jag fick lite panik till slut.
Min kompis fick reda pa genom sitt jobb att de ville ha en skandinav har sa hon tipsade mig. Det ar ju omojligt att fa jobb har om man inte har nagra kontakter hehe.

Bor du I Phuket town? Eller patong kanske? Var dar en gang for over tva ar sen och det var ju mycket svenskar dar med sa du borde val kunna fa nat jobb som oversattare eller vad man ska kalla det?

Hur lange hade du o din kille vart tillsammans? Vart ar Han ifran?

Frida sa...

Hehe okej men det kanske inte är så himla akut med jobb för dig då om du får studiebidrag :)

Min kille kommer från Trang.. Men jag har aldrig vart där och hälsat på, får väl bli i framtiden om jag vågar hehe.. In i djungeln!

Blixt sa...

Hallå!
Tycker det är kul att ha börjat jobba igen fast att man saknar Tino. Men samtidigt nyttigt för Aneek att vara lite pappaledig ;)
Japp vi har bara levt på min inkomst sen vi kom till Sverige, så det har varit tajt men vi har klarat oss. Men från och med nu så kommer Aneek få föräldrapenning och jag min lön så känns skönt :) Vi har en hyra på ca 6000 kr/mån och vi bor i en 3:a. Vad kostar det ungefär att bo i Stockholm? Det är väl svårt att få lägenhet också?
Kram