februari 22, 2012

Just a dream

Igår var Martin här hemma hos mig och vi drack lite vin och spelade biljard. Mycket trevligt! Saknar att spela biljard på Sutin bar dock!

Annars har det inte hänt så mycket denna vecka.. Men i helgen ska Sandra och Johan ha inflyttningsfest i Uppsala! Då det i princip är omöjligt att ta sig hem till Saltis/Nacka och jag inte vill sova där har jag bestämt mig för att vara nykter och köra! Min lever jublar efter 5 månaders konstant öldrickande..
Egentligen skulle väl Kim ha kört själv men då det nästan alltid är han som är nykter tänkte jag vara lite snäll för en gångs skull ;) Sådana här problem har man ju inte i Thailand direkt... :P

Ska nog ta och ringa Bom på lördag också. Känner mig som världens konstigaste som inte ringt honom en enda gång sedan jag kom hem.. Men har i alla fall smsat lite. Men jag vet ju typ exakt hur hans dag ser ut (hoppas jag!! haha). Vaknar-Går på toa-Sätter på kaffe-Spelar poker på fb-Går på toa igen-Duschar-Åker och äter-Lyssnar på musik i sin iphone-Åker till jobbet. Ibland tvättar han även där mellan duschar och åker och äter. Så känns lite segt att ringa och fråga vad han gjort när jag redan vet det i princip. Sedan är det svårt att bara ringa för att prata lite med någon som inte har världens bästa engelska.  Dessutom måste jag ringa innan ca 10 på morgonen och det är inte alltid jag är så vaken då ;)

Hoppas verkligen han kan få en månad ledigt när jag kommer tillbaka. Borde inte vara något problem under lågsäsong som jag fattat det. Då ska jag ta med honom på en flygtur (han kommer dö! aldrig flugit förut..) till hans syster och bror i Bangkok, sedan till Nakhon Sri Thammarat för att träffa hans familj igen.. och kanske någon mer stans om han vill. Längtar! Så hoppas verkligen han fixar så han är ledig.. eller är "mellan två jobb" :P



Här bodde Boms familj förut.
Nu har de flyttat och bygger nytt då det gamla huset började falla sönder..




1 kommentar:

Sophie sa...

Är Bom oxå från Nakhon Sri Thammarat? du måste ringa honom! Känner du till Rebtel? billigt och bra för att ringa! Hoppas du triv på jpbbet! kram ;)