april 03, 2008

nu jävlar

Igår var jag, Vicki och Sandra i Sickla och shoppade lite. Bestämde mig för att testa lite underkläder. Fy fan alltså! Tänker fan inte visa mig i underkläder på ett bra tag alltså :P Usch!
Idag ska jag börja mitt nya hälsosamma liv! Ska börja det med att gå ner och träna. Ska bara vänta på att mobilen laddat klart så jag har lite musik med mig.

Igår var Per här och fixade min dator, satte i nytt ram-minne och fick lite sladdar så nu kan jag koppla in macen i tvn och projektorn! Yeah :D 620 kr fattigare också…. :P
Samtidigt va Erik och Natta här med mitt nya kylskåp med FRYS! Äntligen har jag en frys! Känns på något sätt lättare att leva hälsosammare och leva billigare med frys.. Skönt att kunna laga matlådor och frysa ner.. så man slipper äta korv på jobbet!

Kollade lite på tv igår och då var det “Du är vad du äter”. Det var perfekt att se det innan man gick till ICA :P Man ville ju inte köpa något onyttigt i alla fall! Men ska tvinga med mig Martin till ICA maxi och storhandla nästa gång jag behöver handla.. och i framtiden.. är ju mycket billigare..!

Blir nog nyckelhålsmärkt kycklingpytt till lunch och fiskpinnar, potatismos och grönsaker till middag tror jag! Har varit sugen på fiskpinnar enda sedan vi kom hem från Asien men har aldrig kunat käka det utan min frys!
Man borde börja med en matlista och skriva upp varje dag vad man ska äta, så följer man den och inte köper något annat!
Nej nu ska jag dra mig till gymmet.

Inga kommentarer: